همه چیز درباره سنگ بازالت طوسی

فهرست مطالب

سنگ بازالت طوسی چیست؟ قیمت و خرید سنگ بازالت طوسی, فلات ایران

 

کاربردهای باستانی سنگ بازالت طوسی

  • در زمان روم باستان، این سنگ ها برای اهداف زیادی مثل ساخت سنگفرش خیابان استفاده می شد.
  • رومی ها برای بسیاری از اهداف ساختمانی، از جمله ساخت صندلی استادیوم ها به طور گسترده از این سنگ ها استفاده می کردند.
  • نمونه هایی که از این دوران بجا مانده، سنگ های تیره رنگی است که در خرابه های تاریخی مربوط به آن دوران یافت می شود.

کاربرد سنگ بازالت همدان در ساخت راه آهن

  • این سنگ ها برای ساخت خطوط راه آهن نیز کاربرد دارد.
  • برای بستر سازی مناسب نیز کاربرد دارد و یک زهکشی خوب و محکم را ایجاد می کنند.

کاربرد سنگ بازالت همدان در باغبانی

باغداران از خرده سنگ های بازالت برای جلوگیری از انتشار علف های هرز در بین گیاهان و بستر گل ها استفاده می کنند. استفاده ای مدرن انواع سنگ بازالت:

سنگ بازالت طوسی فلات ایران96

  • به عنوان سنگدانه استفاده می شود.
  • برای ساختمان ها، روکش آسفالت، سنگدانه های بتن و مواد پرکننده بین سنگ ها استفاده می شود.
  • به عنوان سنگدانه برای افزایش مقاومت بتن به مخلوط اولیه اضافه می شود.
  • بازالت همدان را می توان به ابعاد دلخواه برش داد تا به عنوان پوشش کف یا پله سنگی استفاده شود.
  • برای بناهای تاریخی و مصنوعات تزئینی برای محوطه سازی باغ کاربرد دارد.
  • می توان در ساخت کانتر، پانل های دیوار، شومینه و موارد دیگر استفاده کرد.
  • به عنوان سنگ های تزئینی در دکوراسیون داخلی بسیار عالی و محبوب هستند.
  • این سنگ ها با خواصی مانند سختی بالا، دانه بندی ریز و رنگ خاکستری همگن یا یکنواخت که دارد، در بین مجسمه ها بسیار محبوب هستند.

قیمت سنگ بازالت طوسی همدان چقدر است؟

قیمت سنگ همدان در هر متر مربع به ساختار سنگ، ابعاد و اندازه، وزن مخصوص سنگ و رنگ بندی آن بستگی دارد. سنگ بازالت خاکستری و سیاه دو رنگ پرطرفدار از این مصالح ساختمانی می باشد. مهم ترین تفاوت بین سنگ خاکستری و گرانیت خاکستری دانه بندی آن می باشد. هر چقدر  سنگ های بازالت با کیفیت باشد و حفره ها و تخلخل آن کمتر باشد قیمت آن گرانتر است. این نوع سنگ ها کاربردهای خاصی را پوشش می دهند؛ بنابراین برای استعلام قیمت باید در ابتدا پروژه و مساحت مورد نظر را تخمین بزنید سپس برای خرید آن اقدام کنید.

مهم ترین کاربردهای سنگ همدان

  • بازالت رایج ترین سنگ آتشفشانی می باشد.
  • سنگی است که بیشترین فراوانی را در پوسته زمین دارد.
  • این سنگ ها در کره ماه، سیاره زهره، مریخ و چندین سیارک دیگر نیز یافت می شود.
  • کف اقیانوس ها به طور کلی از این سنگ تشکیل شده.
  • بازالت هیچگونه خاصیت مضری ندارد، هر شکلی از آن غیر قابل انفجار و احتراق می باشد.

خرید سنگ بازالت طوسی همدان از کارخانه

چند نکته مهم برای خرید سنگ های بازالت همدان و ماکو از کاخانه وجود دارد. اول از همه شما باید بودجه خود را تعیین کنید. قیمت این سنگ ها در هر متر مربع با توجه به نوع سنگ و ضخامتی که دارد تعریف می شود. انواع این سنگ ها به صورت اسلب، سنگ های کوبیک، تایل بازالت موجود است. تایل و اسلب بازالت یکی از پرفروش ترین سنگ ها می باشد. سنگ کوبیک بهترین انتخاب برای سنگ فرش و محوطه سازی است.

انواع سنگ بازالت از نظر رنگ

  1. سنگ سیاه: در ساختمان های مدرن استفاد از رنگ مشکی بسیار مرسوم است. در میان سنگ های مشکی مناسب نمای ساختمان دو نمونه سنگ سیاه و سنگ گرانیت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بازالت بیشتر در طیف رنگی طوسی روشن تا تیره دیده می شود و نوع مشکی آن کمیاب تر است. سنگ مشکی در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی استفاده می شود همچنین می توان در معماری داخلی نیز استفاده گردد. در سبک های مدرن استفاده از رنگ مشکی بسیار دیده می شود. از سنگ مشکی می توان در لابی، آشپزخانه، تی وی وال، سرویس بهداشتی و حمام و…. استفاده کرد.
  2. سنگ طوسی: اغلب سنگ های بازالت در طیف رنگی طوسی هستند و از طوسی روشن تا تیره در طبیعت و معدن یافت می شود. رنگ طوسی یک رنگ خنثی و محبوب است که در دکوراسیون می توان از آن ها استفاده کرد.
  3. سنگ سفید: سنگ سفید یکی از کمیاب ترین سنگ های بازالت است که به دلیل کمیاب بودن قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر سنگ ها دارد. از سنگ سفید در کنار سنگ سیاه می توان در دکوراسیون های داخلی و خارجی استفاده کرد. استفاده از این دو رنگ در سبک های مینیمال می تواند آثار هنری و بصری زیبایی خلق کند.

آیا بازالت در ساخت سنگ‌های قبر هم کاربرد دارد؟

بله، بازالت به عنوان یکی از سنگ‌های آذین و مقاوم در ساخت سنگ‌های قبر و مجسمه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی متعددی که دارد، بازالت به عنوان یکی از سنگ‌های پرکاربرد در ساخت سنگ‌های قبر به شمار می‌رود. این سنگ به دلیل سختی و مقاومت بالایی که دارد، در ساخت سنگ‌های قبر به کار می‌رود. این سنگ به دلیل رنگ تیره و زیبایی طبیعی آن، برای ساخت سنگ‌های قبر و مجسمه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، این سنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و تاثیرات زیست محیطی، یکی از سنگ‌های پایدار در برابر زمان است که در ساخت سنگ‌های قبر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در کل، با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی متعددی که بازالت دارد، این سنگ به عنوان یکی از گزینه‌های مهم در ساخت سنگ‌های قبر و مجسمه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه عواملی روی قیمت سنگ بازالتی با فراوری اسکراچ تاثیر می گذارد؟

همانطور که در قبل گفته شد، سنگ های بازالتی به علت منشا طبیعی و نوع تشکیل آن ها علاوه بر شباهت ها، تفاوت هایی در مواردی مانند درصد مواد سازنده، طرح و رنگ، میزان مقاومت نسبت به شرایط خارجی، محل تولید آن ها، میزان در دسترس بودن، درصد فراوانی و دیگر موارد با یکدیگر دارند. این تفاوت ها در آخر روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد. پس باید قبل از خرید سنگ بازالت از این تفاوت های اطلاع پیدا کنیم. با توجه به میزان بودجه موردنظر، طرح و رنگ سنگ بازالتی که انتخاب می شود، باید مشخص شود که آیا این نوع سنگ با کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده مناسب می باشد یا خیر؟ بعد از آن باید میزان سنگی که مورد نیاز است تا پروژه شروع شود محاسبه خواهد شد. قابل ذکر است که باید همیشضه کمی بیش تر از میزان سنگ مورد نیاز خریداری کنید و در نظر داشته باشید که ممکن است درصد خطا در محاسبه وجود داشته باشد و یا اینکه به هر علتی ممکن است سنگ های خریداری شده برای پروژه کم باشدو به مقدار بیشتری برای ادامه پروژه نیاز دارید.

دلیل اصلی تیره بودن سنگ های اسکراچ

به دلیل وجود آهن بسیار زیاد در سنگ های بازالتی اسکراچ، این سنگ تیره می باشد. در برخی از موارد رنگ های روشن نیز یافت می شود. به صورتی کلی سنگ های بازالت با زمینه ی طوسی که حفره هایی روی خود دارند، به روش های گوناگونی فرآوری و پردازش می شود.

کاربرد سنگ بازالت طوسی محوطه در معماری

  • این سنگ به عنوان یک محصول کاربردی برای کف و محوطه سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به عنوان سنگ فرش خرد شده برای کفپوش ها استفاده می شود. از بازالت های خرد شده برای پایه جاده استفاده می شود.
  • یکی دیگر از کاربردهای سنگ محوطه می توان به استفاده در بتن و سنگ تراشی برای دیوارهای حایل و سدها اشاره کرد. از سنگدانه های درشت آن در این کار استفاده می شود.

خرید سنگ بازالت فلات ایران39

  • یکی دیگر از کاربردهای آن می توان به کاربردهای مسکونی و یا تجاری اشاره کرد.
  • از این سنگ در روکش های ساختمانی، نمای سنگی، دال و روکش استخر استفاده می شود. کارایی و کاربردهای سنگ بازالت بسیار زیاد می باشد تا جایی که می توان در بناهای تاریخی، سنگ پله، سنگفرش و حتی در راه آهن نیز اشاره کرد.

استفاده از سنگ بازالت در دوران باستان

در دوران روم باستان از این سنگ ها بسیار استفاده می شد، برای هدف های بسیاری مانند سنگ فرش خیابان از این سنگ ها استفاده شده. از این سنگ ها برای اهداف ساخت و ساز مانند صندلی استادیوم نیز استاده شده است.

اهمیت سنگ بازالت نما

در مسئله ی ساخت و ساز های ساختمانی یکی از بخش های حائز اهمیت در ساخت و طراحی، نمای ساختمانی می باشد. از آنجایی که نمای ساختمان بخش مهمی می باشد و قسمتی است که در دید مخاطبان قرارد دارد. به همین دلیل در عصر امروز برای ساخت و طراحی نمای ساختمان ها بسیار تلاش می کنند تا اصول زیباسازی را در طراحی های آنها به بهترین شکل به کار ببرند. سنگ نما یکی از مواردی است که می توان در نمای ساختمان از آن استفاده کرد.

علاوه بر اینکه در نمای ساختمان باید اصول زیبا سازی رعایت شود، مورد دیگری که باید به آنها توجه کنید این است که باید از مصالح مرغوب و بادوام استفاده کرد.  چونکه نمای ساختمان بیشتر از هر بخش دیگر در معرض شرایط مختلف آب و هوایی می باشد و ممکن است بر اثر تغییرات آب و هوایی دچار آسیب های جدی شود. بنابراین اگر موارد به کار رفته در نمای ساختمان از کیفیت و دوام خوبی برخوردار نباشند قطعا به نمای ساختمان آسیب وارد خواهد شد. به همین دلیل است که در بیشتر ساختمان ها در طراحی نما از مصالح با کیفیت و مرغوب مثل سنگ بازالت نما استفاده می کنند.

سنگ بازالت
سنگ بازالت

سنگ بازالت طوسی

یکی از مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی که برای طراحی و ساخت نما به کار می رود، سنگ بازالت طوسی ساختمانی می باشد. یکی از ویژگی های سنگ هایی که به منظور ساخت نما در ساختمان ها استفاده می شود، متراکم بودن و سنگین بودن است. این سنگ ها می تواند شامل سنگ های رسوبی، دگرگونی و آذرین باشند که در طرح ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار میگرد.

سنگ بازالت

سنگ بازالت کف                                   

معمولا اغلب سنگ بازالت کف مورد استفاده در نمای کف برای داخل و خارج ساختمان دارای ماندگاری بالایی می باشند و همین طور مقرون به صرفه نیز هستند. این مدل از سنگ ها به خاطر اینکه از نوع سنگ های معدنی هستند، این توانایی را دارند که در اندازه های گوناگون برش داده شوند و یا در شرایط نیاز بر روی آنها حکاکی شود و برای استفاده در نمای کف ساختمان آماده شود و نمای ساختمان ها را زیباتر و مجلل تر کند.

سنگ بازالت کف

یکی از سنگ های مورد استفاده در نما های ساختمانی، سنگ بازالت نما می باشد. که دارای کیفیت و دوام بسیار خوبی است. سنگ نمای گرانیت نیز یکی دیگر از سنگ های مخصوص نما ی ساختمان می باشد که بسیار محکم بوده است و با در نظر گرفتن حجم و تراکم بالا در ساختار خودش آب بسیار کمتری را در خود جذب می کند به همین دلیل است که برای استفاده در نما از آنها استفاده می شود. مدل دیگری از سنگ هایی که در نمای ساختمانی مورد استفاده قرار میگرد مانند:

سنگ بازالت طوسی

سنگ بازالت کف

سنگ بازالت در نمای داخلی و خارجی ساختمان (هتل، رستوران و…) ، کف، سنگ فرش، طرح های دکوراتیو و فضاسازی محوطه بیرونی کاربرد دارد. با توجه به استحکام بالای سنگ بازالت در شرایط مختلف آب و هوایی انتخاب مناسبی برای استفاده در نما و کف ساختمان ها و فضای بیرونی می باشد، همچنین به دلیل وجود شکاف های طبیعی در سنگ بازالت، جلوه مدرنی به محیط می بخشد.

 

ویژگی‌های سنگ بازالت نما در ساختمان

سنگ های نما در ساختمان ها چه از مدل سنگ بازالت نما و چه از نوع دیگر سنگ های ساختمانی باشند، بایستی یکسری از مزایا و خصوصیات مشترک داشته باشند. تا اگر در نمای ساختمانی از آنها استفاده شد از دوام، کیفیت و زیبایی برخوردار باشند. سنگ بازالت نما سنگی است که تمام ویژگی های لازم در سنگ موجود برای نمای ساختمان را در خود دارد. زیرا مهمترین ویژگی ای که سنگ نمای ساختمان باید داشته باشد، مقاومت بسیار مناسب در مقابل شرایط جوی گوناگون مثل گرما، سرما، اشعه ماوراء بنفش خورشید و … می باشد؛ که سنگ بازالت نما آنها را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!